5/5
החופשה שלכם מתחילה עכשיו!

כל מה שצריך לדעת על טיול רכב באיטליה!

איטליה מפורסמת בזכות נופיה הציוריים, ההיסטוריה העשירה והמטבח הטעים. יציאה לטיול במכונית דרך איטליה היא דרך מצוינת לחקור את הערים הגדולות והמפורסמות, את הכפרים הקסומים והדרכים הפסטורליות. במדריך המקיף הזה נספק לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על טיול רכב בלתי נשכח באיטליה.

 

טיול בארץ המגף

איטליה היא אחת ממדינות אירופה המרתקות ביותר המציעה למטייל מגוון של ניגודים כמו הדרום החם והשליו והצפון המושלג והפסטורלי. איטליה עשירה מאד בתרבות, בחווית קניות, בנופים מדהימים, בדרכים כפריות ציוריות ובאוכל טעים ומזין.

אך לפני שתיכנסו לאוטו ותתחילו לנסוע ברחבי איטליה, חשוב שתדעו כמה דברים בסיסיים, כמו למשל כיצד לבחור נכון את חברת ההשכרה, להכיר את חוקי תנועה באיטליה, ובעיקר להבין את אופי המסלול שאתם עומדים לחצות.

חוקי התעבורה באיטליה

כל מה שצריך לדעת על טיול רכב באיטליה

טיול רכב באיטליה היא אחת הדרכים הפופולריות והאהובות ביותר על תיירים. אספנו עבורכם את כל הטיפים וההמלצות למי שמעוניין לשכור רכב באיטליה ולטייל עצמאית כדי ליצור המון זכרונות יפים:

 

השכרת רכב

כדי להתחיל את ההרפתקה האיטלקית שלכם חיוני לשכור רכב. מומלץ לבדוק מספר חברות השכרת רכב מוכרות באיטליה לצורך השוואת מחירים, תנאים ותנאים. הקפידו שיש ברשותכם רישיון נהיגה בינלאומי בתוקף ולימדו להכיר את חוקי הדרך והשילוט האיטלקיים, מאחר ואם תתפסו מבצעים עבירה אפילו אם זה היה בתום לב, אתם עלולים למצוא את עצמכם נקנסים.

 

תכנון מסלול הטיול

איטליה מציעה אינספור אטרקציות מהנות ובלתי נשכחות, מערים תוססות ואופנתיות ועד אזורים כפריים מקסימים. תיכנון מראש של היעדים בהם אתם רוצים לבקר יקל עליכם בזמן שאתם כבר בדרכים, אם כי מומלץ גם לנסות הפתעות ספונטניות שנקרות על דרככם.

אל תשכחו לצרף לתכנון מקומות אייקוניים והיסטוריים רומא, פירנצה, ונציה וגם פנינים פחות מוכרות כמו צ'ינקווה טרה, טוסקנה וחוף אמלפי. הקצו מספיק זמן לחקור כל יעד ואפילו הוסיפו אקסטרא זמן, מה שיאפשר לכם גמישות למקרה שההנאה מהביקור במקום תהיה רבה מכדי לסיימה מהר מדי.

 

ניווט בדרכים איטלקיות

כמו בכל אירופה, גם כבישים איטלקיים יכולים להיות מאתגרים. בערים, עם רחובות צרים ועומס תנועה כבד ומקומות חניה עם שילוט באיטלקית שקשה להבין, או באיזורים הפתוחים שבהם הנוסעים בכבישי אגרה יכולים להגיע עד 180 קמ"ש, ופיספוס מחלף הינו כמעט דבר שבשגרה.

כדי למנוע טעויות ניווט או הסתבכות עם חוקים מקומיים, השקיעו במכשירים אלקטרונים דוגמת GPS אמין, אפליקציות ניווט עדכניות כמו מפות גוגל או Waze , אפליקציות תרגום שונות שיעזרו לכם לקרוא שלטים והוראות, והיו מוכנים לכבישי אגרה – החזיקו מטבעות בתוך המכונית או כרטיס אשראי נטען בהישג יד לתשלומים מהירים וללא עיכובים.

ניווט בכבישים איטלקיים

חניה בערים

חניה יכולה להיות אתגר משמעותי בערים איטלקיות. לפני שאתם יוצאים מבית המלון או מגרש החניה בדרך לתחנה הבאה, תכננו מראש את אפשרויות החניה שלכם, לרבות חניונים ציבוריים או אזורי חניה ייעודיים.

הדבר נכון במיוחד אם אתם מעוניינים להגיע למוזיאון או אתר תרבותי, שם החנייה בוודאי תהיה עמוסה מאד. שימו לב לאזורי תנועה מוגבלים (ZTL) במרכזי ערים, שבהם רק כלי רכב מורשים מותרים. הכר את הכללים והשיג את כל ההיתרים או האישורים הדרושים כדי להימנע מקנסות ואי נעימויות.

 

צאו להרפתקה!

הערים הגדולות באיטליה מלאות בהדר וחן, בהיסטוריה, אדריכלות, תרבות ואמנות. אך לא כדאי לוותר על הקסם האמיתי של איטליה הטמון באיזורים הכפריים הציוריים והפסטורליים. מומלץ לרדת מדי פעם מן השביל הראשי ולחפש לכם הרפתקאות בעיירות וכפרים קטנים יותר המציעים חוויות איטלקיות אותנטיות, לרוב האנשים שם יהיו מאד מסבירי פנים. האזור הכפרי של איטליה מציע נופים עוצרי נשימה של כרמים, מטעי זיתים וגבעות מוריקות.

צאו לדרך ציוריות דרך אזורים כמו טוסקנה, אומבריה והאגמים האיטלקיים. עצרו ליד יקבים מקומיים לטעימות יין ותיהנו מהשלווה של הטבע. שקלו לבקר במקומות כמו סיינה, אסיסי, אורבייטו וסן ג'ימיניאנו בטוסקנה, או מאטרה ואלברובלו בפוליה. יעדים פחות מוכרים אלו יספקו לכם הצצה לתרבות ולמסורות המקומיות שאין בערים הגדולות.

 

חגגו את המטבח האיטלקי

המטבח האיטלקי ידוע ברחבי העולם בטעם, בצבע ובניחוחות הבלתי נשכחים. לטעום מנות איטלקיות אותנטיות הינו חובה במהלך הטיול שלכם ברכב באיטליה. כל מחוז מתגאה בהתמחויות הקולינריות שלו אז הקפידו להתענג על מעדנים מקומיים. התפנקו עם פיצה בנאפולי, ג'לאטו ( גלידה איטלקית ) בפירנצה, פסטה ברומא ופירות ים לאורך חוף אמלפי. אל תשכחו לשלב את הארוחות שלכם עם יינות אזוריים משובחים כמו קיאנטי בטוסקנה או פרוסקו בונטו.

 

בחרו בקפידה את העונה

קחו בחשבון את התקופה בשנה בה אתם מתכננים לבקר באיטליה. חודשי הקיץ (יוני עד אוגוסט) פופולריים אך יכולים להיות צפופים וחמים. האביב (אפריל עד מאי) והסתיו (ספטמבר עד אוקטובר) מציעים מזג אוויר נעים עם פחות תיירים. החורף (נובמבר עד פברואר) אידיאלי לסקי באלפים האיטלקיים או לחוות מסורות חגיגיות בערים כמו פירנצה ורומא.

 

שפה והתנהגות תרבותית:

בעוד שאיטלקים רבים מדברים אנגלית, לימוד כמה ביטויים בסיסיים באיטלקית יכול לשפר את החוויה שלכם ולהראות כבוד לתרבות המקומית. האיטלקים מעריכים מאד נימוס והקפדה על כללי התנהגות תרבותיים כמו להתלבש כראוי לאתרים דתיים ( בצניעות, כתפיים מכוסות ובגד המגיע עד כפות הרגליים ) ולברך אנשים עם "בוונג'ורנו" או "בונאסרה" ידידותיים.

 

בטיחות ומוכנות לשעת חירום:

ודא שיש לך ביטוח נסיעות הולם שמכסה השכרת רכב והכיר את מספרי החירום באיטליה. דאגו תמיד לשאת מסמכים חיוניים כולל הדרכון, רישיון הנהיגה וניירות השכרת רכב. במקרה חירום, פנה לרשויות המקומיות או לחברת ההשכרה שלך לסיוע. כמו כן, במקומות בהם יורד שלג, וודאו כי חברת ההשכרה דאגה לכם לשרשראות על הגלגלים ( וזכרו שהם מיועדים להתקנה רק כאשר השלג מכסה את הכביש ).

 

לסיכום

יציאה לטיול במכונית דרך איטליה היא דרך נפלאה לחוות את היופי והחן של המדינה המיוחדת הזו. על ידי תכנון מוקפד מראש תוכלו להתענג על מאכלים טעימים וליצור זיכרונות בלתי נשכחים גם בערים הגדולות וגם בכפרים הציוריים.

טיול רכב באיטליה

אז מה היה לנו עד עכשיו?

פשוט מדריכים

כל מה שרציתם לדעת על איטליה

מדריכים נוספים על איטליה

יום ב' – 13 לאפריל , 2020
האיים היפים ביותר שאתם לא מכירים בוונציה (והגיע הזמן שתכירו)
פשוט איטליה
travel insurance rome
יום ש' – 29 לאוגוסט , 2020
ברומא התנהגו כרומאים, ולרומא אל תיסעו ללא ביטוח נסיעות. זה פשוט לא שווה את הסיכון
פשוט איטליה
טיסות לאיטליה
יום א' – 30 לאוגוסט , 2020
טיסות במחיר משתלם לארץ המגף. ממש כדאי לסגור מראש כמה שיותר מוקדם, כדי לא לשלם יותר
פשוט איטליה
יום ה' – 18 לנובמבר , 2021
מלונות מומלצים במרכז רומא, בכל הרמות, שקיבלו ביקורות גבוהות במיוחד וחוות דעת חיוביות מאלפי אורחים. הקדימו להזמין!
פשוט איטליה
sicily
יום ג' – 20 ליולי , 2021
את המקומות שאסור להחמיץ באי הגדול ביותר במזרח התיכון, שיעשו לכם ירוק וכחול ובעיניים
פשוט איטליה
יום ד' – 11 לדצמבר , 2019
כל הדרכים מובילות לחופשה ברומא! מחופשה סוערת ומלאת אטרקציות ובילויים ועד חופשה שקטה ורומנטית.
פשוט איטליה
Palazzo Uffizi
יום ג' – 20 ליולי , 2021
יש עוד מאות, אבל זאת רשימת החובה של המוזיאונים והגלריות שאתם חייבים לראות בפירנצה
פשוט איטליה
ליהנות בחול
יום ה' – 25 לינואר , 2024
פשוט איטליה
יום ד' – 30 לאוגוסט , 2023
פשוט איטליה
פשוט איטליה
יום ה' – 12 למרץ , 2020
נופים עוצרי נשימה, מסלולי טיול מעניינים, מסעדות מעולות והרבה אוויר צלול – ברוכים הבאים לאגם גארדה!
פשוט איטליה
יום ג' – 12 לדצמבר , 2023
פשוט איטליה
יום ג' – 3 למרץ , 2020
כשמזג האוויר מחייב ריענון – פארק מים הוא הפתרון המושלם גם לגדולים וגם לקטנים
פשוט איטליה
פשוט איטליה
מזג האוויר באיטליה
יום ב' – 26 לאוקטובר , 2020
מה מתכנן לנו מזג האוויר, זו השאלה הראשונה שאנחנו שואלים לפני שסוגרים על תאריך לחופשה. אנחנו כאן כדי לענות
פשוט איטליה
יום ב' – 25 לספטמבר , 2023
פשוט איטליה
יום ה' – 25 לנובמבר , 2021
אתרי חובה לביקור ברומא – כאלה שאם תחזרו מרומא בלי לבקר בהם, יש שיגידו שזה לא נחשב שביקרתם ברומא
פשוט איטליה
יום ג' – 19 לנובמבר , 2019
מורה נבוכים לאחד המקומות המושלמים בעולם כולו לירח דבש רומנטי
פשוט איטליה

מדריכים נוספים בנושא

וזה ממש לא הכל...